26 Haziran 2015 Cuma

3 Yaşından Sonra Tuvalet Eğitimi


Merhabalar sevgili takipçilerim.
Bu yazıyı yazmaktaki amacım benim gibi tuvalet eğitimini birtakım?? sebeplerle 3 yaş sonrasına ertelemiş annelere destek olmaktır.
Kızım 1 haftadır bez takmıyor. Gece ve gündüz uykusundan da kuru kalkıyor. Zaten uyku saati gece yarısına doğru olunca uykusunda da kaldırmam gerekmiyor. Bu uyku meselesini çözemedik henüz. Gece 11 bazen 12 gibi uyuyor ancak. Sabah ise 7,  7 buçuk  civarında kalkıyor.
Her neyse tuvalet eğitimine dönelim. Kızım henüz 6 aylıkken "Bezsiz Bebek" kitabını okudum.

O gazla 6 aylık kuzunun bezini çıkardım. Ama maalesef başarılı olamadım. Kitapta "ti" yönteminden bahseder. Çocuğun tuvalet ihtiyacı geldiğinde birtakım işaretler verdiğini, bu işaretleri takip etmemiz halinde tuvalet eğitimi sürecini başarılı bir şekilde atlatacağımızı öngörüyor. Bu yöntemle dünyanın birçok yerinde  "bezsiz bebeklerin" büyütüldüğü belirtiliyor.
Ancak dediğim gibi "ti" yöntemini ben uygulayamadım. Kızımın verdiği işaretleri okuyamadım maalesef:):)
Tam 1 sene sonra Eda 1.5 yaşında iken bu kez alıştırma kiloduyla denedim tuvalet eğitimini. Olmadı. Her yere bırakıverdi çişini kakasını. Ne ben önceden yakalayıp lazımlığa oturtabildim ne de ondan tuvalete gitmek istediğini duyabildim.
Geçen sene 2.5 yaşında idi. Bu yaz kesinlikle öğrenmeli artık diyerek başladım yine. Yazları denememin sebebi kışın çalışıyor olmam ve tüm bu süreçte kızımın yanında olmak istememden dolayıdır. Eğer sürekli evde olsaydım yaz-kış ayrımı yapmazdım. Kızım gelmiş 2.5 yaşına artık bebeklikten çıkıp çocukluk çağına giriyor. Umulmadık laflar ediyor, davranışlarıyla bizi şaşırtıyor. Ama hala bez takıyor. Etraftan "artık kocaman oldu, tuvaletini öğretsene" "aa hala bez mi takıyor?" "benimki şu kadarken öğretmiştim" falan gibi laflar da çoğalmıştı malum, her anne bilir bunları:):)
Ramazan ayına denk gelmişti bu sefer. Yine alıştırma kilodu giydirdim. Lazımlığını oturma odasına, koridora, gittiği her yere taşıdım. Oturtup oyunlar oynadım onunla, şarkılar öğrettim, parmak oyunları oynadık. Ama yok her seferinde lazımlıktan kalkınca yaptı çişini. Kesinlikle kızmadım, kaşımı bile çatmadım. Bu süreçte ona karşı yapacağım herhangi bir yanlış hareketin karakterinde olumsuz izler bırakmasını istemedim. 10 gün falan denedim. Olmadı altına kaçırmaktan hiçbir şekilde rahatsız olmadı, 1 kere bile kendi isteğiyle tuvalete gitmedi, yapıştırmalar, ödüller işe yaramadı. En sonunda bana "anne bezimi tak, kilot giymek istemiyorum" deyince ben de süreci erteledim. Demek ki beziyle mutluydu, bezimi çıkar, değiştir demedi, altını doldurup en az 1 kiloluk ıslak bir ağırlıkla dolaşmaktan rahatsız değildi -ki saatlerce sırf rahatsız olsun bezden diye bezini değiştirmediğim olmuştur. 
Ama bu sene kızım 40 aylık ve 1 haftadır çok şükür bez takmıyor. Geçen hafta Cuma günü bezi çıkardım. Artık tuvalete yapması gerektiğini anlattım. Ona "cici" kilotlarını gösterdim. Üzerindeki çizgi karakterleri konuşturdum:) Sonuç olarak ilk gün 2 kere, ikinci gün 1 kere kaçırdı altına. Kızmadım, sadece üzerindekileri çıkartıp çamaşır makinesine koymasını yeni bir kilot alıp giymesini söyledim. Giyme olayının dışında hepsini yaptı. Bunu sadece 3 kere yapmak zorunda kaldığı için midir bilmem bir daha altına kaçırmadı. Şimdilik çok nadir söylüyor çişinin geldiğini. Ama ben tuvalete götürünce yapıyor. 4 gün boyunca öğleden önce okula götürdüm. Ordan eve hep kuru geldi. 
Kısacası bağırmadan, kırmadan, dökmeden, kızmadan, hele ki dövmeden, ağlatmadan tuvalet eğitimi mümkündür. Sabretmek beklemek gerekmiş. O olgunluğa yeni erişmiş benim kızım demek ki. 3 yaşını beklemem gerekiyormuş belli ki. Bekledim, onu zorlamadım. O da beni hiç üzmedi. Ben de onu üzmemeye çalıştım. 
Kızım tuvaletini öğrendi o mutlu ben mutlu. Kime ne onun 3 yaşında olmasından..
Sevgiler...

5 yorum:

  1. Benim oğlum da 3 yaşına 1 ay kala öğrendi daha geçtiğimiz nisanda. Öncesinde de tuvaletini bezine yapmaması gerektiğini bildiği halde yapmıycam tuvalete diyordu ısrarla,hiç zorlamadım. zamanı geldi sadece 3 günümüzü aldı. çok şükür şu an çok rahatız. Siz de bu rahatlığın tadını çıkarırsınız inşallah :)) sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Çok sevindim gerçekten. Benim oğlum da eylül ayında 3 yaşına girecek 15 gün oldu bezi bırakalı. Bende bu konuda çok sıkıntı çektim. Çok şükür bıraktı bezi rahatladık. Öyle mutluyum ki ..

    YanıtlaSil
  3. Benim kızlarım bezden ne zaman çıktılar onu bile hatırlamıyorum
    Ya bakıcı ya annem halleti bu meseleyi..bana bırakılsa ilkokula dayardım zmanı herhalde:)
    Bitmiyor o "benim çocuğum şöyle seninki nasıl"lar bitmiyor
    bezi ne zamanbıraktı, okumayı söktü mü,notu kaç,hangi üniversiteyi kazandı bilmem ne...doymuyorlar kıyasa müdahaleye
    En iyisi döneceksiniz sırtınızı
    he he..deyip yolunuza kendi gönlünüzce devam edeceksiniz.
    ben öyle yaptım netekim :D

    Prensesi tebrik ettim buradan...sağlık ve mutlulukla geçsin günleriniz.

    YanıtlaSil
  4. canım benim ne güzel atlatmışsınız bu süreci...Ben kızımda başaramadım..İnsanların laflarına çok taktım ..Eylül 2.5 yaşında öğrettim ama çocuk hazır değilmiş uzun süre altına kaçırdı..ama akıllandım...Oğlum şu an 2.5 yaşında tatil dönüşü bir deneyeceğim yok istemem derse hiç kimsenin lafına kulak asmayacağım..önemli olan çocuğumun mutluluğu....Tebrik ederim canım sana da kuzunada...sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Canım takibe aldım bana da bekliyorum ;* http://bengetirdimsizibuhale.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız benim için önemlidir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma