4 Temmuz 2014 Cuma

Yufkadan Tuzlu Kek

Hiç yufkadan kek olur mu demeyin. Ben yaptım oldu:)
-Efendim yufkadan keki ben buldum. Sonra patladı gittiii...






Neyse bu kadar lafa gerek yok aslında.. İşin özü  şu:
Ben hazır yufkadan börek yapacaksam (sanki elimde börek açmışlığım var gibi oldu:) çoğunlukla baklavalık yufka alırım. Artan yufkaları da buzluğa koyarım. Dün yufkaları çıkardım, bayağı birikmişlerdi çünkü.
Yalnız yufkalar elimde parçalanıyor, un ufak oluyor. Ne yapsam ki derken aklıma kırpık böreği (herhalde buydu adı) yapmak geldi. Ama yok kardeşim bu öyle kırpılacak bir yufka da değil. Bildiğin yufkadan un oldu işte. Yufka unu:)
Eee artık bu yufkadan unla tuzlu peynirli bir kek yapmak farz oldu..
Napalım çöpe atacak değildim elbette:)

Amaaa keki yedikten sonra baktım ki diğer yediğim tuzlu keklerden bir farkı yok.. O zaman bunu gönül rahatlığıyla sizle de paylaşmalıyım dedim..

Yalnız malzemeler biraz göz kararı oldu. Ölçü veremiyorum.. Siz bilirsiniz ne yapacağınızı:)

Malzemeler:
Baklavalık yufka (kurumuş ya da buzluktan çıkmış:)
Yumurta
Süt
Beyaz peynir
Maydanoz- dereotu
Susam- çörekotu

Yufkaları elinizle iyice ufalayın. Ya da robotta çekin. Sonra tüm malzemeyi ekleyin. Pişirin..
Ben kek kalıbında yaptım ama pürüzsüz bir şekilde çıkaramadım:(  Bir dahakine borcama yapıp kare dilimleyeceğim:)
180 derecede pişirip afiyetle yiyoruz..Hepsi bu :):)

Bu arada Eda'm daha iyi bugünlerde. Öksürüğü için yeni antibiyotik verdi doktor. Oyun oynamaya başladı:)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Değerli yorumlarınız benim için önemlidir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma