1 Temmuz 2014 Salı

Fırında Sütlaç






Bugünlerde kızım çok hasta. Sürekli öksürüyor, iki gece üstüste ateşi 39' a yaklaştı. Öksürükten uyuyamıyor bile yavrucuğum. Tabii ki de bunca huzursuzluğun yanında iştahsızlığı da cabası. Nerdeyse bütün gün sıvılarla yaşıyor. Su, çay ve meyve suyu.. Başka bişey yemiyor bir türlü..
Neyse ki bugün daha iyi. Hazır keyfi yerindeyken ona şöyle güzel bir sütlaç yapayım dedim. Bir kaseyi bitirdi bile şimdiden. Afiyet olsun kuzuma diyorum ve tarifime geçiyorum.

Sütlü tatlıları hepimiz severiz. Ben şerbetlileri hiç sevemedim bir türlü.. Yalnız sütlacı ilk kez fırına verdim. Kimi yerlerde yumurta sarısı koyuyorlar, kimisi yumurta kokusu geliyor koymayın diyor. Ben koymadım ama en az 1 saat kaldı fırında. Yumurta sarısı konulunca süre kısalıyor diyorlar. Bi dahakine deneyeceğim.

Fırın Sütlaç
Malzemeler
1lt süt
1 Türk kahvesi fincanı pirinç
1 su bardağı şeker
3 yemek kaşığı nişasta veya pirinç unu (ikisi de yoksa un  koyanlar varmış)
1 paket vanilin

Yapılışı
Pirinci 2 su bardağı suyla haşlıyoruz. İyice pişecek. Ben pilav gibi demlendirdim :)
Sonra sütü, şekeri ekleyip kaynatıyoruz. Kaynayınca sütle ezdiğimiz nişastayı karıştırıp 10 dakika daha kaynatıyoruz. Ama arada bir karıştırın dibine tutuyor hemen. Ocağın altını kapatıp vanilyayı ekliyoruz.

Sonra fırın için uygun kaselere paylaştırıyoruz. Fırın tepsisine kapların yarısına kadar su koyup kaseleri yerleştiriyoruz ve 200 derecede üzerlerini kızartıyoruz.
İşte böyle güzel sütlaçlarımız oluyor. Ama malum Ramazandayız iftara kadar sabrediyoruz:)


7 yorum:

  1. ben de çok severim sütlacı elinize sağlık.ayrıca çok geçmiş olsun.Rabbim kuzunuza şifa versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Fatma Hanım.. İnşallah iyileşir yavrum:(

      Sil
  2. çokgüzel tarif,eline sağlık

    YanıtlaSil
  3. Kuzuya çok geçmiş olsun, yazında öksürük zor, inşallah biran önce iyileşir..Hımm çok severim sütlacı, özelliklede fırındaysa, :) ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah canım. Gel beraber yiyelim, ne dersin;)

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun, oğlum da iki gün ateşliydi, şimdi iyi çok şükür! Kızın da çabucak düzelsin inşallah, şifa olsun anne sütlacı :) Bizimkiler de bayılır, yapayım ben de :)

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız benim için önemlidir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma