6 Haziran 2014 Cuma

Garantili Kek Tarifim

Picasada 1960lar efekti var bu fotoğrafta. Çok güzel değil mi:)



Selamlar...
Ben mutfakta çok iddialı biri değilim. Yeni şeyler denemeyi pek göze alamam. Hele misafir içinse hiç denemem:) Neme lazım sonra rezil olmak var:)
Ama her daim elimin altında bulunan garantili tariflerim vardır. Ne zaman yapsam sorun çıkarmayan, beni mahçup etmeyen tarifler.. İşte bu da onlardan biri.. Bu tarifi baz alarak içine dilediğimi eklerim o zaman adı değişir.. Fındıklı olur, çikolatalı olur, cevizli olur, limonlu olur, bademli olur, portakallı olur, elmalı olur vs... Olur da olur:):) Tabii bunları ekleyince un miktarını ayarlamak gerekir. Klasik kek kıvamını bilirsiniz.



Bunda efekt yok:)
İşte garantili kek tarifim:):)

Malzemeler:
3 yumurta
1.5 su bardağı şeker
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı süt
1 pk kabartma tozu
1pk vanilya
Un (Miktarı veremiyorum maalesef. Çünkü unun kalitesine ve yumurtanın büyüklüğüne göre değişiyor)

Yapılışına gelince şeker ve yumurtaları köpürene kadar çırpıyoruz. Un, kabartma tozu, vanilya ve varsa kakaoyu ayrı bir kapta karıştırıyoruz. Sıvı malzemeleri de yumurtalı karışıma ekleyip çırpıyoruz. Sonra un ve diğerlerini ekleyip karıştırıyoruz.  Bu aşamada varsa diğer malzemeleri de ekleyebilirsiniz. Ben 3 limon kabuğu rendeledim.. Bunları spatula ile karıştırıyoruz,mikserle  çırpmadan.. Sonra margarinleyip unladığımız kalıba döküp soğuk fırına veriyoruz. Fırını 180 dereceye ayarlayıp pişiriyoruz. Hepsi bu...

Picasa lomo efekti...









2 yorum:

  1. Benim de vardır birkaç tane öyle can kurtaran tarifler:) elinize sağlık. Güzel bir tarif olmuş

    YanıtlaSil
  2. Enfes görünüyor ellerine sağlık bu arada takipteyim
    Bana da uğrarsan mutlu olurum :)
    http://modadusleri.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız benim için önemlidir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma