26 Mayıs 2014 Pazartesi

Şipşak Gül Poğaça ve Arkadaş Sofrası


Bu poğaçalar yumuşacık ve çok kısa sürede hazır oluyorlar.. Her türlü poğaçayı bu tarifle yaparım. Unu biraz az olur, ele yapışacak kıvamda bir hamur olursa pofuduk pofuduk oluyorlar. Tabi mayalı hamur kadar olamazlar. Kabartma tozuyla ancak bu kadar...  Ben küçük almıştım yumakları. Kabarınca bu kadar oldular...






Malzemeler
  (1 tepsi için)


2 kabartma tozu
1 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı süt
1 çay bardağı soda (eğer yoksa ben ılık su kullanıyorum)
1 yumurta ( sarısı yüzüne)
1 yemek kaşığı şeker
1 tatlı kaşığı tuz
Aldığı kadar un

(Eğer hamur kıvamında ama ele çok yapışıyorsa elinizi yağlayarak şekil verin)

İçi için peynir, patates, kıyma vs. zevkinize kalmış..












Bu da geçen bahsettiğim arkadaş soframızdan resimler.. Günün kahramanı ağlayan pasta ve trufflardı.. Onların tariflerini de vereceğim sonra..
Menü:
kısır
patatesli börek
sakallı poğaça
kabaklı cevizli meze
truff
ağlayan pasta
















6 yorum:

  1. Cok lezzetli görünüyorlar ellerine sağlık en kısa zamanda deneyeceğim

    YanıtlaSil
  2. Aldim tarifi benimde arkadaş toplantim var hemen deneyeyim tesekkurler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğeneceğinizi umuyorum.. Bu miktarla 1 tepsi çıkıyor yalnız. yaklaşık 20 tane falan... Çay bardağı ölçüsünü su bardağıyla değiştirirseniz ancak yeter eğer kalabalıksa.

      Sil
  3. Çok güzel ve gerçekten şipşakmış. Acil misafirler için süper tuzlu tarifi ..ellerine sağlık canım..Sofrada çok güzel..Truff ve ağlayan pastanın tarifini bekleyenlerdenim ona göre..sevgiyle mutlu kal..

    YanıtlaSil
  4. tarifi not ettim masaya bayıldımm elinize sağlık

    YanıtlaSil

Değerli yorumlarınız benim için önemlidir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Tasarım:Sawako Kuronuma